Jak działa rower elektryczny

Zdradzamy tajniki zasad budowy i działania roweru elektrycznego. Jak działa rower z napędem elektrycznym?

Konstrukcyjnie rower elektryczny nie różni się wiele od klasycznego roweru. Z uwagi na fakt, że rower elektryczny posiada większą masę, wzmocniona została rama roweru, dzięki czemu posiada on większą wytrzymałość.

W ramie zamontowany został dodatkowo pojemnik na akumulatory. W zależności od modelu pojemnik na baterię usytuowany jest w środkowej części przed tylnym kołem lub w "podłodze".

Napęd roweru elektrycznego
Napęd roweru elektrycznego stanowi silnik bezszczotkowy umieszczony w przedniej lub tylnej piaście. Niejednokrotnie silnik wyposażony jest dodatkowo w mechaniczną przekładanie, która pozwala na dodatkowe sterowanie momentem obrotowym.

Sterownik napędu elektrycznego
Pracą silnika elektrycznego w rowerze steruje mikrokomputer - specjalny sterownik, który odpowiedzialny jest za dostarczenie odpowiedniej mocy do silnika, w zależności o ustawienia manetki gazu, lub szybkości pedałowania. Sterownik odcina również zasilanie silnika w przypadku hamowania.

Opis napędu roweru elektrycznego

Bardzo przydatną funkcją sterownika jest utrzymywanie stałej prędkości jazdy (tempomat), który włącza się automatycznie, gdy wykryte zostanie stałe położenie manetki gazu, trwające dłużej niż 6 sekund.

Jedną z cech sterownika jest kontrola nad ograniczeniem dopuszczalnej mocy silnika oraz prędkości maksymalnej z jaką może poruszać się rower z wykorzystaniem napędu.

Hamulce roweru elektrycznego
Rowery elektryczne są zwykle wyposażone w hamulce bębnowe lub tarczowe w przednim kole i hamulce typu V-Brake w tylnim kole. Klamki hamulców są posiadają czujniki, które dostarczają odpowiednich informacji do sterownika silnika, który odcina zasilanie silnika w przypadku naciśnięcia hamulca.

Design by VdeMedia Design (C)2009-2014. Projektowanie stron WWW