Zalety ekologicznych rowerów

Ekologiczne rowery to nie tylko ochrona środowiska naturalnego, ale również, oszczędność wynikająca z kosztów codziennej eksploatacji.

Wprawdzie z pozoru wysoka cena końcowa roweru może przerażać, jednak wpływa na nią w dużej mierze koszt wyprodukowania samego roweru oraz ceny akumulatorów. Szybko dochodzimy jednak do wniosku, że w porównaniu z innymi środkami transportu i kosztów eksploatacji rower wyprzedza znacznie konkurencję.

Waga roweru elektrycznego

Waga klasycznego roweru miejskiego waha się w przedziale 12-18kg, a rowerów górskich w granicach 10-12kg. Rowery wyczynowe ważą w zależności od ich przeznaczenia poniżej od 7-8kg do nawet powyżej 20kg (rowery zjazdowe).

Na większą wagę roweru ekologicznego wpływa przede wszystkim masa akumulatorów, oraz dodatkowego osprzętu. W przypadku roweru z napędem elektrycznym waha się ona, w zależności od modelu w granicach 25kg. Rowery o konstrukcji przypominającej skuter, w których zostały zastosowane dodatkowe elementy osłaniające oraz odmienna konstrukcja ramy mogą ważyć nawet 30-40kg.

Cena roweru i koszt eksploatacji

Na cenę roweru, z uwagi na przepisy obowiązujące w Unii Europejskiej w tym również w Polsce, wpływa znacznie bardziej skomplikowana elektronika, która steruje silnikiem elektrycznym w taki sposób by prędkość nie przekraczała 25km/h, w dodatku sam silnik nie może przekroczyć mocy 250W. Biorąc pod uwagę, że na koszt roweru elektrycznego wpływa niemal w 50% koszt samego napędu, sterowania i akumulatorów, jasne się staje, że cena roweru jest zbliżona do średniej klasy rowerów miejskich, czy górskich.

Rosnąca popularność rowerów z napędem elektrycznym, jest wynikiem prostej kalkulacji polegającej na wyliczeniu ceny pokonania 1km różnymi środkami transportu i w tej kwestii rower ekologiczny, zajmuje pierwsze miejsce pozostawiając konkurencję daleko w tyle.

Poza koniecznością ładowania akumulatorów, którego koszt wynosi od 30gr do 1zł rower jest zupełnie bezobsługowy, a koszty eksploatacyjne związane z systematycznym smarowaniem oraz wymianą materiałów eksploatacyjnych, są pomijalne. Ze względu na ograniczoną żywotność akumulatorów, które w przypadku codziennej eksploatacji powinny służyć około 2 lat i średniej cenie akumulatora na poziomie 600zł, daje to kwotę 300zł rocznie, a zatem roczny, codzienny koszt eksploatacji roweru zamyka się w kwocie 635zł rocznie (około 52zł miesięcznie).

Jest to w dalszym ciągu znacznie mniej niż tygodniowy koszt eksploatacji samochodu osobowego, z umiarkowanym poziomem spalania.

Design by VdeMedia Design (C)2009-2014. Projektowanie stron WWW